Thursday, March 16, 2006

DS - prime numbers

What is the value of the integer x?

(1) x is a prime number.
(2) 31 <= x < 37

A. Statement (1) ALONE is sufficient, but statement (2) alone is not sufficient.
B. Statement (2) ALONE is sufficient, but statement (1) alone is not sufficient.
C. BOTH statements TOGETHER are suffcient, but NEITHER statement alone is sufficient.
D. EACH statement ALONE is sufficient
E. Statements (1) and (2) TOGETHER are NOT sufficient.

2 comments:

Luís Botelho Ribeiro said...

(1) is clearly insufficient - there's an infinite number of primes.
(2) is also insufficient, but constraints the quest to the integers between 31 and 36 (inclusively), as the inequation is x < 37.

There is only one prime integer in this set, thus only the conjunction of conditions leads to a unique solution. In conclusion, only together are the statements sufficient to decide - we take option (C). (thanks to readers contributions)

Ilaria Rosiello said...

As empresas precisam usar a mídia impressa para ter sucesso em sua estratégia de comunicação. Verdadeiro aliado dos profissionais, Abcprint.shop oferece uma série de serviços de qualidade para melhor apoiá-los.
Celebridades perto do seu coração? As pessoas não acham que você é um amador? Para os profissionais, você está procurando um meio básico de comunicação para fortalecer sua visibilidade junto a seus clientes em potencial? Desnecessário dizer que Abprint.shop é um designer que tem que criar impressões personalizadas para todos os tipos de coisas para sua conveniência. Com efeito, para aumentar o seu volume de negócios, é fundamental suprimir a sua notoriedade no mercado. Então, para isso, ligue para o nosso atendimento rápido e de qualidade.
Conosco, os clientes são o rei, então, se alguma ideia de impressão vier à sua mente, não fique para trás. Venha e consulte-nos sem hesitar, pois forneceremos todos os nossos serviços para o personificar em objetos imaginativos.
Visite aqui para saber mais sobre nossos serviços: abcprint
#abcprint
#impressão
#advertising_textile
#signage
#advertising_items